Dag van de Verenigde Buren

fr
Inschrijving

Nieuws

Nieuws, Tips en trucs 30 maart 2020

5 seizoensgebonden fruitdranken

De lente zal binnenkort zijn grote comeback maken. Afscheid van de winter, koud en grijs, laten we de zon en de warmte met open armen ontvangen! En wie zegt verandering van seizoen, zegt ook verandering van voedsel! We hebben voor u de beste recepten bedacht voor fruitdranken om vitaminen in op te nemen! En omdat we ons zorgen maken over het milieu en onze producenten, zijn onze recepten gebaseerd op een maximum aan seizoensgebonden fruit! 

Butternut, kaneel en verse gembersmoothie 

De smoothie is HET goede idee om in recordtijd vitaminen te vullen. Gooi al deze ingrediënten in de bodem van je blender, mix en drink. Het seizoen voor deze pompoen loopt van december tot maart. Spring dus maar eens op de kans om nog een laatste keer van deze smakelijke groente te genieten. Hiervoor heeft u ½ bevroren banaan, ½ centimeter verse gember, een wortel of 125 milliliter wortelsap, ½ citroen, ½ sinaasappel, 2 of 3 blokjes gekookte butternut, een dadel, een snufje kaneel, 180 milliliter vers water en wat ijsblokjes nodig.

Bieten- en Veenbessen Smoothie 

We konden het niet laten om u een tweede smoothie recept aan te bieden, deze keer met bieten. Alles wat u nodig hebt is een ½ bevroren banaan, een mooi stukje rauwe biet, een halve citroen, een handvol gedroogde veenbessen, 180 milliliter water en een paar ijsblokjes.

Mocktail appel-komkommer

U zult deze extreem verfrissende niet-alcoholische cocktail niet kunnen weerstaan, een goed alternatief voor klassieke cocktails. In tegenstelling tot de mocktails die meestal in repen worden geserveerd, waar het gebrek aan alcohol wordt gecompenseerd door een overmaat aan suiker, is deze zeer zoet. Overtuigd? Het enige wat u hoeft te doen is 40 centiliter 100% puur appelsap, 2 limoenen, ½ komkommer, ½ bosje verse munt, 75 centiliter vlierbessenlimonade en gemalen ijs te mengen. Proost!

Groente- en biercocktail

Ook alcoholverslaafden komen aan hun trekken, dankzij ons recept voor cocktails met karamel, wortelsap, rode paprikasap en pils. Doe in een blender 1 centiliter zachte karamelsiroop, 2 centiliter rode paprikasap, 2 centiliter wortelsap, 4 peperkorrels, ijs en pils. 

En dat is het!

Pruim detoxwater

Het late voorjaar zal de komst van de pruim verwelkomen. Deze vrucht is rijk aan antioxidanten en staat ook bekend om zijn vermogen om de darmtransit te stimuleren. We hebben dus een detoxwaterrecept voor u bedacht, waarvoor u slechts 6 pruimen, 10 verse muntblaadjes, water en ijsblokjes nodig heeft. Laat het mengsel een uurtje trekken in de koelkast en u krijgt een zomers detoxwater met meerdere voordelen.

Vul uw vitaminen en zorg voor uzelf, er is niets kostbaarder dan gezondheid! 

En aangezien de gezondheid van de planeet net zo belangrijk is en ons aangaat als de onze, laten we de groente- en fruitkalender zoveel mogelijk respecteren.

Onze institutionele partners

Onze private partners

Onze media partners