Dag van de Buren

fr

Nieuws

Nieuws, Tips en trucs 7 september 2021

6 tips voor het organiseren van je burenfeest

Meer dan 50 mensen uitnodigen bij u thuis of op een locatie is niet zo eenvoudig. Hier is een lijst om u te helpen
Tip 1 : Welke buren? Mijn buurt?

Zorg ervoor dat het idee van een dergelijk evenement voldoende mensen kan interesseren om aanwezig te zijn. Praat erover om je heen, tijdens een wandeling, een briefje in de brievenbus, een telefoontje, een WhatsApp-bericht, ….

Aarzel niet om de datum na te kijken, zodat het overeenkomt met iedereen en een maximale aantal deelnemers te hebben.

Tip 2 : « Een feest dat aan ieders wensen voldoet »

Hou rekening met het aantal deelnemers, onweer en de locaties die ter uw beschikking zijn om het evenement te organiseren. Probeer de gemiddelde leeftijd in te schatten, de aanwezigheid van kinderen en de gewoontes van iedereen om de algemene sfeer van het feest te organiseren.

Tip 3 : « Eenvoud ten dienste van gezelligheid »

Kies voor iets eenvoudigs en gezelligs: grote barbecue, gigantische picknick, koud of warm buffet met een grote tafel… U kunt een grote tafel op straat neerzetten (vergeet niet contact op te nemen met uw gemeente om de vergunningen te krijgen) of waarom niet, een reizende maaltijd maken.

Welke keuze je ook maakt, locatie of terrassen, tuinen en zelfs barbecues zullen zeker werken.

Vergeet niet om bij slecht weer een oplossing te voorzien om alle deelnemers van alle leeftijden binnen te houden.

Tip 4 : « Vertrek met een volle en blije maag »

Verschillende achtergronden in de buurt? “Dag van de buren” is de perfecte gelegenheid om gerechten uit andere regio’s of landen te ontdekken.

Aarzel niet om de ideeën van elk gezin te verzamelen, evenals de allergie behoeften, maar ook de deelname van lokale producenten (boer, traiteur, slager, bakker, enz.)

Tip 5 : « Integratie ten dienste van uw buurt »

Bouw een binding in uw buurt op door introductieactiviteiten te organiseren voor elke leeftijdsgroep. Bereid activiteiten voor  waar iedereen kan meedoen, discussiëren en elkaar leren kennen (petanque spelletjes, voetbalwedstrijd, gezelschapsspelen, speurtocht, fotohoekje, enz.)

Of het nu gaat om het decor, muziek of animaties, aarzel niet om de ruimte in te richten.

 

Vorm een gastvrije en vriendelijke sfeer voor iedereen. En waarom niet, maak een tafel klaar om knutsel-activiteiten uit te voeren die zullen gebruikt  worden voor een fotohoekje op die dag?

Onze institutionele partners

Onze media partners